هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد
سرخط خبرها

فهرست مراکز عرضه کالای اساسی با قیمت تنظیم‌ بازار در آستانه بهار ۱۴۰۱ در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۱۱۵۲
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
فهرست مراکز عرضه کالای اساسی با قیمت تنظیم‌ بازار در آستانه بهار ۱۴۰۱ در مشهد
۱۰۰نقطه در مشهد در آستانه بهار۱۴۰۱ محصولات تنظیم‌ بازار و کالای اساسی عرضه می‌کنند

به‌گزارش شهرآرانیوز؛ اتاق اصناف، شهرداری مشهد، جهاد کشاورزی و سازمان صمت متولیان عرضه محصولات تنظیم‌ بازار در آستانه فصل بهار و ماه رمضان در مشهد هستند. به همین دلیل، شهرداری مشهد با همکاری سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری مشهد، مسئولیت جانمایی غرفه‌ها و در اختیار قراردادن آن به تولیدکنندگان عرضه محصولات در اسفندماه را برعهده دارد.

مسعود رضوی، رئیس سازمان میادین و تره‌بار شهرداری مشهد، دراین‌باره گفته است: سیزده جایگاه موقت برای عرضه میوه و تره‌بار، اقلام ضروری و با قیمت تعاونی و مناسب در شهر مشهد ایجاد کردیم که این جایگاه‌ها در مناطق مناسب شهری و با ملاحظات ترافیکی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، سی فروشگاه ارزاق عمومی، عرضه هفتاد کالای اساسی و پرمصرف مردم را هدف‌گذاری کردیم که در این فروشگاه‌ها کالا‌ها با قیمت عمده عرضه می‌شود. همچنین چهارده مرکز فروش میوه و تره‌بار با عرضه هفت قلم کالای پرمصرف با قیمت میدان‌بار و چهار جایگاه موقت اطراف حرم‌مطهررضوی در نظر گرفته شده است.

به‌گفته وی، در کمپ باباغدیر نیز پنج جایگاه عرضه کالا با ۱۰درصد کمتر از قیمت مصرف‌کننده ایجاد خواهد شد. علاوه بر این، قرار است در ورودی‌های شهر دو جایگاه از ۲۵اسفند برای زائران تجهیز شود و با ۱۰درصد تخفیف کالا‌ عرضه کند. با آستان‌قدس‌رضوی هم مذاکره کرده‌ایم که کالا‌های ضروری در ۵۲کیوسک آستان‌قدس‌رضوی در این ایام با ۱۰درصد تخفیف عرضه شود.

وی همچنین از تولیدکنندگان دعوت کرده است که اگر تمایل دارند، در مراکز شهرداری به‌صورت رایگان حاضر شوند و کالایشان را مستقیم عرضه کنند. ۵درصد فضا‌ها در مراکز شهرداری به‌شکل رایگان در اختیار تولیدکنندگان است تا محصولاتشان را عرضه کنند.

وی ادامه داد: بهترین مکان‌ها را در حاشیه شهر داریم و تقاضا کردیم گوشت کشتارگاه مستقیم به‌دست مصرف‌کننده برسد. در نقاط مختلف شهر فضا‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد. شهرداری باتوجه‌به وظیفه‌اش، بستری فراهم می‌کند که تولیدکنندگان بتوانند با خدمات ویژه محصولاتشان را در اختیار مردم قرار دهند.

محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز هم درباره اقدامات اتاق اصناف در آستانه بهار۱۴۰۱  گفته است: باتوجه‌به مصوبه تنظیم بازار، شش نقطه در مشهد برای ارائه کالای اساسی با قیمت مناسب مشخص شده است. در این شش نقطه چهل غرفه موجود است و کالاهای اساسی مثل روغن، برنج، میوه و... توزیع می‌کنند. مرغ و گوشت هم جزو سهمیه‌های تنظیم بازاری است که پشتیبانی امور دام قرار است در این غرفه‌ها محصول عرضه کند.

به‌گفته وی، نمایشگاهی به وسعت ایران هم که فروش فوق‌العاده آن در کشور و مشهد برقرار است، کالاهایی مثل کیف و کفش که تقاضا برای آن در آستانه بهار زیاد است را با تخفیف مناسب عرضه می‌کنند.

بنانژاد یادآور شد: هم‌زمان با پریایی این غرفه‌ها در آستانه فصل بهار و ماه رمضان، طرح‌های نظارتی نیز خواهیم داشت که نصب قیمت روی کالا از الزامات طرح نظارتی است. از ۱۵اسفند هم طرح زائران و مجاوران را داریم و کالاهای موردنیاز را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

گوشت منجمد علاوه بر مرغ که قیمت مصوب و کشش تقاضایی متناسب دارد، در این شش نقطه عرضه خواهد شد. در نقاط دیگر نیز اگر مصوبه تنظیم بازار تأیید شود، از ۱۵اسفند توزیع را آغاز خواهیم کرد.

وی گفت: قرار است شهرداری این محل‌‌ها را در اختیار عرضه‌کنندگان قرار دهد. ما هم در بحث نظارت و هماهنگی با اصناف برای عرضه محصولات اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. شیوه‌نامه‌های کرونا نیز دو سالی است به بحث نظارتی ما اضافه شده است و همچنان مدنظر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->